Kada početna stranica zameni naslovne strane

Mogu reći da verujem u to da tradicionalni oblik novina polako nestaje. Oni žive i živeće još, ali mislim da će relativno nestati kada nestane i generacija koja je rođena pre mene. Ja već pripadam onoj mladoj nadi naše zemlje koja nikad nije imala naviku da uz jutarnju kaficu čita štampano izdanje novina, ali zato ima naviku da iz ruku ne ispušta mobilni telefon.

I tako u jednoj ruci kafa, u drugoj telefon, a na telefonu fejsbuk – verovatno ono što većina ljudi rođena 90 -ih pa na dalje prvo ugleda kada otvori oči.  Status – lajk, slika – lajk, klip – plej, ponovo slika – lajk, najnovija vest – klik. I tako pročitam jednu vest, ona me odvede do druge, treće… Vratim se na početnu stranu fejsbuka, pročitam još neku novost o politici, o sinoćnoj tuči u gradu. Univerzitetska biblioteka slavi rođendan – super, znam šta radim u petak. Opet neka novost o politici. I tako dobijem sve informacije koje su mi potrebne da budem u toku sa aktuelnim dešavanjima. Ujedno i dovoljno tema za razgovor sa kolegama.

Ukoliko niste primetili – bez televizije, novina ili radija, saznala sam šta se sve to novo dešavalo u Nišu, Srbiji i svetu. Čak i više, jer ipak su ova prethodna tri medija ograničena vremenom, ili prostorom.

Dok sa druge strane, čini mi se, fejsbuk početna stranica nema kraja, a iz svakog drugog statusa pročitam neku novost. Naravno, postoji mogućnost da neke informacije i propustim u tom beskrajnom skrolovanju početne stranice, ali to su sigurno one irelevantne, jer je ove bitnije već šerovalo stotinak mojih prijatelja.

22222222222

Izvor: www.edition.cnn.com

I kao osoba koja slabo koristi druge izvore za čitanje novosti  osim fejsa, verujm da sam dovoljno informisana. A to je i budućnost. Sa druge strane, može biti i mač sa dve oštrice – nema cenzure, ali možda naiđete na dezinformacije. Međutim, ako dovoljno dugo koristite ovu društvenu mrežu za informisanje, uvidećete koji izvori su pouzdani, a koje treba da zaobilazite. Možda sam i samo pristrasna osoba, pa toliko hvalim ovu društvenu mrežu, ali do sad me nikada nije izneverila kada su u pitanju aktuelnosti.

Autor: Aleksandra  Ilić

Leave a Reply

